Працюємо з 10:00 до 20:00 без вихідних.
Тільки з питань оренди 050-750-75-46
Ханс Вегнер: культовий дизайнер модерніст
08.03.2018Датська школа дизайну дуже вплинула на дизайн інтер'єрів і меблів по всьому світу. Сьогодні датські дизайнери продовжують успішно втілювати свої проекти, але статтю ми хочемо присвятити одному з дизайнерів 20-го століття, який, на наш погляд, дуже вплинув на сучасне дизайнерське мислення.
Ханс Йоргенсен Вегнер (2 квітня 1914 - 26 січня 2007 року) народився в Теннер, це містечко в Південній Данії. З дитинства Вегнер цікавився ремеслом і свій перший стілець створив в 15-ти річному віці, а протягом своєї професійної кар'єри його портфоліо налічувало понад 500 стільців, серед яких є і ті, що стали «іконами» сучасного дизайну і входять в колекцію всіх музеїв сучасного мистецтва, від Центру Помпіду до MoMA. Стільці Ханса Венгера можна зустріти в кожній квартирі любителя винтажа.
Ханс Вегнер створював свої шедеври під впливом конструкцій і форм відомих історичних типів стільців. Талант Вегнера проявився в його умінні переробляти меблі попередніх епох в щось нове, що і до цього дня не втратило популярність.
Стільці, створені за дизайном Вегнера, бачили все і багато хто використовує його стільці в своїх інтер'єрах, але більшість людей ніколи не чули про Хансе Вегнер. Про стільцях і кріслах Вегнера не можна сказати, що їх хтось придумав, створюється враження, що вони завжди були. Цей факт дуже подобався самому Вегнер, коли йому говорили про це, він щиро радів і відповідав: "Все, що я хотів, - це робити звичайні речі незвично високої якості".
Щоб ви ближче познайомилися з творчістю цієї непересічної людини, пропонуємо вашій увазі кілька його культових робіт і історії їх створення.
Одна з перших робіт Вегнера для компанії "Johannes Hansen" "китайський" стілець отримала велику кількість позитивних відгуків і забезпечила популярність автору. Як зізнався сам Вегнер, на створення дизайну цього стільця його надихнула картина датських торговців, що сидять на стільцях часів династії Мін. Сьогодні є величезна кількість всіляких інтерпретацій даного стільця і його виробляють різні фабрики, але головним бестселером залишається модель Wishbone (Carl Hansen & Son). Особливістю даної моделі є розділена на дві частини задня поперечина, яка своєю формою нагадує вилочкової кістка птиці.
Інше відоме крісло Вегнера Peacock своєю формою нагадує хвіст павича. Спинку Вегнер придумав під враженням англійської Віндзорського стільця. Це яскравий приклад підходу Вегнера до створення дизайну - він не шукав нові форми, а майстерно інтерпретував старі, застосовуючи свої знання і досвід, щоб зробити їх більш якісними та комфортними.
Міжнародну популярність Вегнер приніс випущений в 1949 році компанією "Johannes Hansen" простий дерев'яний стілець з плетеним сидінням і злегка закругленою спинкою. У 1950 році в американському журналі "Interiors" з'явилася стаття, яка так і називалася "The Chair".
Улюблений стілець самого дизайнера Ox Chair.
Розроблене Хансом Вегнер Крісло Shell часто зустрічається і в сучасних журналах присвячених дизайну.
Всі роботи Ханса Вегнера були лаконічними, вони вдало поєднували в собі форму і функцію і по праву визнані видатними арт об'єктами XX століття.
Статтю ми закінчимо словами самого дизайнера: «Ми повинні дбати про те, щоб все, що ми робимо, чи не ставало страшенно серйозним. При цьому ми повинні грати, але грати серйозно ».