Працюємо з 10:00 до 20:00 без вихідних.
Тільки з питань оренди 050-750-75-46
Чарльз і Рей Імз - творці найзручнішого стільця в світі
25.03.2018Подружня пара американців Чарльза і Рей Імз увійшла в історію світового дизайну як найбільш плідний союз двадцятого століття. За час спільної роботи Імзам вдалося залишити значний слід в історії і вплинути на розвиток дизайнерської думки в майбутньому. Вони створювали інноваційну для свого часу меблі, яка стала класикою сучасного дизайну. Творчість цих талановитих дизайнерів не обмежилася тільки виробництвом меблів, вони так само внесли свій вклад в архітектурний дизайн, графіку і навіть кінематограф. Але всьому світу вони запам'яталися як першовідкривачі технології формування пресованої фанери.
Чарльз і Рей зустрілися в 1940 році в Нью-Йорку. Рей тоді тільки вступила до Академії мистецтв у Кренбурке, в якій і познайомилася з Чарльзом. Це було кохання з першого погляду, ключовим моментом стала спільна робота над проектом для Музею сучасного мистецтва «Органічний дизайн», це остаточно зблизило Рей і Чарльза. Можна припустити, що саме їх відносини стали колосальним натхненням для Чарльза, тому що саме тоді він винайшов свій власний метод створення клеєної багатошарової деревини. У 1941 році Чарльз розлучився зі своєю першою дружиною і одружився на Рей, і після весілля вони переїхали жити до Каліфорнії. У ті роки вони тільки починали експериментувати в області дизайну меблів з пресованої фанери.
Під час Другої Світової війни Імзи отримали замовлення від військово-морського флоту США на виготовлення шин і носилок з формованої фанери. Після виконання контракту пара змогла втілити свою мрію і відкрити офіс для подальших експериментів з меблями. Імзи залучили до своєї роботи талановитих дизайнерів і спільно з ними створювали з фанери абстрактні композиції, стільці і навіть іграшки. Справжній успіх парі приніс в 1945 році фанерний стілець - Eames Lounge Chair, на якому можна сидіти, зручно на ньому розвалившись. Пізніше в 1956 році стілець доповнили отоманкою і тим самим перетворили його на подобу шезлонга.
Меблі з фанери мала великий успіх завдяки своїй демократичності і новизні. Доказом цьому була виставка в 1946 році «Нові меблі Імзів», яку ініціював Нью-Йоркський музей сучасного мистецтва (МоМА). На виставці Імзи представили стільці з гнутих клеєної фанери DCW (Dining Chair Wood) і DCM (Dining Chair Metal with a plywood seat), які критики того часу назвали «стільцями століття».
Не можна не згадати про будинок в Лос-Анджелесі, в якому подружжя жили і працювали до самої смерті. Фасад будинку нагадував картини Мондріана, всередині було дуже затишно, будинок був обставлений меблями з фанери, спроектованої Імзамі, а також великою кількістю незвичайних арт-об'єктів. За рахунок інноваційного використання матеріалів і оригінального дизайну будинок привернув до себе увагу і став меккою для архітекторів і дизайнерів. Сьогодні будинок отримав статус одного з найбільш значних проектів житлових будинків, побудованих в післявоєнний час.
Імзи дивилися на дизайн як на спосіб вирішення проблеми і пропонували свої рішення. Вони були винахідливими і навіть трохи бешкетним дуетом. А в історії вони залишаться одними з найважливіших і впливових дизайнерів двадцятого століття.