Працюємо з 10:00 до 20:00 без вихідних.
Тільки з питань оренди 050-750-75-46
Етторе Соттсасс - гуру італійського дизайну
25.09.201714 вересня 2017 року минуло б 100 років від дня народження Етторе Соттсасса. Маестро пішов десятиліттям раніше у віці 90 років. Народившись в 1917 році і будучи ровесником революції, він став культовою фігурою, зробивши справжній переворот в сфері дизайну.
Етторе Соттсасса називають «патріархом італійського дизайну» за його величезний внесок у розвиток цієї сфери. Будучи сином італійського архітектора-функционалиста, він здобув блискучу класичну освіту в галузі архітектури, проте все життя полемізував з поглядами батька. На противагу функціоналізму, Етторе Соттсасс-молодший був переконаний, що дизайн повинен не тільки бути корисним, але і торкатися емоційну сферу: радувати, бути чуттєвим, хвилювати. Тому в своїй роботі він використовував яскраві насичені кольори, прості геометричні форми і стилістику гри.
Знаковим для Етторе Соттсасса подією була подорож в 1956 році в Нью-Йорк, де він познайомився з бітниками. Завдяки перекладачці Фернандо пива, першої дружини, вони були вхожі в літературні кола і провели тиждень на Кубі разом з Ернесто Хемінгуеєм. Все це буквально перевернуло його мислення і вплинуло на творчий процес.
У 1962 році в статті під назвою «Дизайн» для журналу «Домус» Етторе Соттсасс висловив кредо: сприймати предмет не як функціональний, а як магічний об'єкт, що знаходиться в певній культурному середовищі. Ось чому так званий «медитативний дизайн» і спонтанність притаманні його стилю.
У 1969 році для Olivetti дизайнер створив легендарну друкарську машинку Valentine. Її поява стала революційним: повсякденне річ Соттсасс перетворив в арт-об'єкт яскраво-червоного кольору. Машинка миттєво стала популярною. Сьогодні вона, як і багато роботи цього дизайнера, представлена в нью-йоркському Музеї сучасного мистецтва.
Фото_легендарная друкарська машинка
У 70-х роках двадцятого століття він був одним з розробників школи радикального дизайну Global Tools, створеної, щоб генерувати нові ідеї. Це підготувало грунт подальшим новаторським знахідкам.
Етторе Соттсасс був творцем і ідейним натхненником найбільш впливовою в 80-х роках дизайнерської групи «Мемфіс», яка отримала назву після спільного прослуховування її учасниками однієї з пісень Боба Ділана. Інтер'єр студії був підкреслено оригінальний, а сама вона стала місцем спілкування прогресивної творчої молоді того часу, незважаючи на те, що головному бунтарю вже було більше 60 років. В результаті поєднання вільного самовираження з проектним реалізмом і новаторського обігравання форм, фарб і текстур тут народилися ідеї, які привели до створення постмодернізму в світовому дизайні.
Сам же Соттсасс, з властивою йому іронією відзначав, що жити в обстановці, створеної виключно дизайнерами групи «Мемфіс», було б подібно харчування одними тістечками. Ця теза чудово ілюструє знаменита фотографія, на якій він разом з колегами відображений на смугастій ліжка у вигляді гігантського рингу.
Потім дизайнер зосередив свою увагу на власних проектах і став успішно проектувати як будівлі, так меблі і деталі інтер'єрів: світильники, аксесуари, посуд для різних відомих компаній. Візитною карткою Соттсасса стали здається наївність і легкість форм, несподівані колірні рішення і бажання надати нотку гумору навколишньої дійсності.
90-ті роки також принесли зміни в його творчий почерк. Всі критики одностайно заявляють, що Соттсасс подорослішав як дизайнер, а його роботи стали менш дивними і більш інтелектуальними і елегантними.
Для нього характерний інтригуючий своєю суперечливістю образ аристократа-хіпі з репутацією мудреця, який живе в столиці Італії абсолютно поза модних тенденцій, але при цьому, будучи справді культовою особистістю, створює щось дивовижне. У творчості цього дизайнера феноменальним чином змішалася світова культура різних країн і епох: від Стародавнього Єгипту до поп-арту. Його друг, Ханс Холяйн, дуже точно назвав свого соратника великим майстром, що втілив в архітектурі невловиму мрію про кращий світ, і чарівником, який зумів розфарбувати повсякденне життя.